mgr Wiesław Kwaśniewski

Jestem terapeutą integracji sensorycznej, terapeutą EEG-Biofeedback, logopedą i oligofrenopedagogiem. Od kilkunastu już lat pracuję z dziećmi przy ścisłej współpracy z rodzicami, z mojego wieloletniego doświadczenia wynika bowiem, że tylko taki rodzaj pracy daje pożądany efekt terapeutyczny. Specjalizuje się w prowadzeniu terapii komplementarnej, która daje możliwość łączenia ćwiczeń z różnych obszarów (biofeedback, integracja sensoryczna, logopedia i pedagogika) podczas jednego spotkania, dzięki czemu zajęcia są ciekawe, nie monotonne, a dziecko ma zdecydowanie większą motywację do kolejnych spotkań. Dzięki takiej formie pracy nie ma konieczności korzystania z pomocy wielu specjalistów, co jest niewątpliwie atutem dla dziecka. Ćwiczenia dobierane są adekwatnie do aktualnego stanu emocjonalnego i fizycznego dziecka, tak, by uzyskać możliwie najlepszy efekt terapeutyczny pożytkując aktualne zasoby i potencjały.

Wykształcenie:

  • Terapia Biofeedback Neurofeedback, EEG Instytut, Warszawa
  • Terapia integracji sensorycznej (SI), I stopień, Gdańsk (Liliana Kromol)
  • Terapia integracji sensorycznej (SI), I i II stopień, Warszawa (Małgorzata Karga)
  • Logopedia, studia podyplomowe, Uniwersytety im. Adama Mickiewicza, Poznań
  • Oligofrenopedagogika, studia magisterskie, Akademia Pedagogiki Specjalnej im.Marii Grzegorzewskiej w Warszawie
  • Podstawy języka migowego, Warszawa-Konstancin

Doświadczenie zawodowe:

  • Zespół Szkół w Krzywiniu
  • Prywatny gabinet logopedyczno - terapeutyczny FONETICUS
  • Zespół Szkół w Lubiniu
  • Szpital oo. Bonifratrów Marysin-Piaski, Oddział dla Dzieci z Zaburzeniami Wieku Rozwojowego
  • Szpital prywatny Med-Polonia w Poznani

Zakres konsultacji i terapii:

  • INTEGRACJA SENSORYCZNA (SI):badanie SI wg SCSI (test, obserwacja kliniczna, wywiad z opiekunem prawnym)
  • terapia SI
  • zaburzenia procesów syntezy i analizy
  • zaburzenia praksji i gnozji
  • socjalizacja
  • nadpobudliwość psychoruchowa

BIOFEEDBACK, NEUROFEEDBACK – nowoczesna metoda terapii.Wykorzystując komputer oraz ciekawość dziecka w sposób nieinwazyjny możemy zmieniać w sposób powolny ale skuteczny jego nastawienia jak i sposób myślenia.Jeśli obserwujesz, że dziecko doświadcza:

  • objawów nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD lub ADD)
  • trudności w nauce
  • trudności z koncentracją
  • przemęczenia
  • objawów zaburzenia rozwoju związane z osłabieniem lub ograniczeniem percepcji tj. Autyzm, Zespół Aspergera


LOGOPEDIA:

  • badanie logopedyczne
  • terapia logopedyczna
  • rodziców w kontynuacji terapii w domu wspiera program edukacyjny.
  • terapia wad wymowy
  • opóźniony rozwój mowy
  • kappacyzm, gammacyzm
  • seplenienie
  • szeplenienie
  • rotacyzm (reranie)
  • sygmatyzm
  • jąkanie
  • treningi logopedyczne
  • mówienie i komunikacja
  • afazja
  • autyzm
  • jąkanie (praca z echokorektorem firmy DEFSTUT)
  • prozodia mowy (rytm, melodia, akcent)
  • logopedia estetyczna
  • oddech
  • drobne wady wymowy
  • emisja głosu
  • rehabilitacja głosu
  • dykcja i artykulacja
  • emisja głosu dla osób publicznych
  • sposoby gestykulacji i formułowanie wypowiedzi
  • sposób oddychania i fonacji umożliwiający płynność wypowiedzi


OLIGOFRENOPEDAGOGIKA:

  • terapia osób z problemami edukacyjnymi
  • zaburzenia mowy związane ze stopniem upośledzenia
  • zaburzenia z zakresu grafomotoryki
  • zaburzenia pamięci krótkiej i odroczonej
  • socjalizacja
  • nadpobudliwość psychoruchowa
  • zaburzenia procesów syntezy i analizy
Blacharska 2 Logopeda
Poniedziałek -
Wtorek 13:00 -16:00
Środa -
Czwartek -
Piątek -
Sobota -
Niedziela -
Partners