mgr Wiesław Kwaśniewski
Jestem terapeutą integracji sensorycznej, terapeutą EEG-Biofeedback, logopedą i oligofrenopedagogiem. Od kilkunastu już lat pracuję z dziećmi przy ścisłej współpracy z rodzicami, z mojego wieloletniego doświadczenia wynika bowiem, że tylko taki rodzaj pracy daje pożądany efekt terapeutyczny. Specjalizuje się w prowadzeniu terapii komplementarnej, która daje możliwość łączenia ćwiczeń z różnych obszarów (biofeedback, integracja sensoryczna, logopedia i pedagogika) podczas jednego spotkania, dzięki czemu zajęcia są ciekawe, nie monotonne, a dziecko ma zdecydowanie większą motywację do kolejnych spotkań. Dzięki takiej formie pracy nie ma konieczności korzystania z pomocy wielu specjalistów, co jest niewątpliwie atutem dla dziecka. Ćwiczenia dobierane są adekwatnie do aktualnego stanu emocjonalnego i fizycznego dziecka, tak, by uzyskać możliwie najlepszy efekt terapeutyczny pożytkując aktualne zasoby i potencjały.
Wykształcenie:
- Terapia Biofeedback Neurofeedback, EEG Instytut, Warszawa
- Terapia integracji sensorycznej (SI), I stopień, Gdańsk (Liliana Kromol)
- Terapia integracji sensorycznej (SI), I i II stopień, Warszawa (Małgorzata Karga)
- Logopedia, studia podyplomowe, Uniwersytety im. Adama Mickiewicza, Poznań
- Oligofrenopedagogika, studia magisterskie, Akademia Pedagogiki Specjalnej im.Marii Grzegorzewskiej w Warszawie
- Podstawy języka migowego, Warszawa-Konstancin
Doświadczenie zawodowe:
- Zespół Szkół w Krzywiniu
- Prywatny gabinet logopedyczno - terapeutyczny FONETICUS
- Zespół Szkół w Lubiniu
- Szpital oo. Bonifratrów Marysin-Piaski, Oddział dla Dzieci z Zaburzeniami Wieku Rozwojowego
- Szpital prywatny Med-Polonia w Poznani
Zakres konsultacji i terapii:
- INTEGRACJA SENSORYCZNA (SI):badanie SI wg SCSI (test, obserwacja kliniczna, wywiad z opiekunem prawnym)
- terapia SI
- zaburzenia procesów syntezy i analizy
- zaburzenia praksji i gnozji
- socjalizacja
- nadpobudliwość psychoruchowa
BIOFEEDBACK, NEUROFEEDBACK – nowoczesna metoda terapii.Wykorzystując komputer oraz ciekawość dziecka w sposób nieinwazyjny możemy zmieniać w sposób powolny ale skuteczny jego nastawienia jak i sposób myślenia.Jeśli obserwujesz, że dziecko doświadcza:
- objawów nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD lub ADD)
- trudności w nauce
- trudności z koncentracją
- przemęczenia
- objawów zaburzenia rozwoju związane z osłabieniem lub ograniczeniem percepcji tj. Autyzm, Zespół Aspergera
LOGOPEDIA:
- badanie logopedyczne
- terapia logopedyczna
- rodziców w kontynuacji terapii w domu wspiera program edukacyjny.
- terapia wad wymowy
- opóźniony rozwój mowy
- kappacyzm, gammacyzm
- seplenienie
- szeplenienie
- rotacyzm (reranie)
- sygmatyzm
- jąkanie
- treningi logopedyczne
- mówienie i komunikacja
- afazja
- autyzm
- jąkanie (praca z echokorektorem firmy DEFSTUT)
- prozodia mowy (rytm, melodia, akcent)
- logopedia estetyczna
- oddech
- drobne wady wymowy
- emisja głosu
- rehabilitacja głosu
- dykcja i artykulacja
- emisja głosu dla osób publicznych
- sposoby gestykulacji i formułowanie wypowiedzi
- sposób oddychania i fonacji umożliwiający płynność wypowiedzi
OLIGOFRENOPEDAGOGIKA:
- terapia osób z problemami edukacyjnymi
- zaburzenia mowy związane ze stopniem upośledzenia
- zaburzenia z zakresu grafomotoryki
- zaburzenia pamięci krótkiej i odroczonej
- socjalizacja
- nadpobudliwość psychoruchowa
- zaburzenia procesów syntezy i analizy